Google Partners Nedir?

Tarih : 2.3.2016 Okunma Sayısı : 17358

Google Partners; Genel anlamı itibarı ile İnternet Reklamcılığı hizmeti veren ve bu alanda Google'ın çevrimiçi reklamcılığını (Google Adwords) tercih eden reklam ajanslarına, dijital pazarlama uzmanlarına ve diğer dijital danışmanlara yönelik Google programıdır.

Google PartnersReklam verenlerin Google Adwords ile ürün, hizmet veya markalarını tanıtırken veya pazarlama enstrümanı olarak kullanırken doğru hedef kitleye ulaşması ve bu reklamcılık hizmetinin en etkili yöntemlerinden faydalanabilmesinin en önemli adımı bu konuda uzman bir ekipten alınacak desteğe bağlıdır.

İşte tamda bu noktada Google Partners programına katılmış ve Google İş Ortağı statüsü kazanmış bir ajansın size bu desteği sağlayacağına büyük bir ölçüde emin olabilirsiniz.

Googlenin çevrimiçi reklamcılığını kullanırken başarılı kampanyalar yürütmek için mutlaka kendinize Google Adwords hizmeti veren, Google Partners programına dahil olmuş ve belirli önemli kriterleri sağlaması sonucunda Google İş Ortağı statüsü kazanmış Partner Rozetli ajansları tercih etmelisiniz.

Google Partners İş Ortağı ile çalışmanın avantajları nelerdir?

Google Partners İş Ortakları, Google Adwords konusunda uzmandır.
Google tarafından uygulanan sertifikasyon sınavlarını geçerek Google’ın en yeni araçları ve ürünleri hakkında güncel bilgilere sahip olur.
Google Partners İş Ortakları, kampanyaları yönetmek ve pazarlama bütçenizden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlar.
Google Partners İş Ortakları, Daha az maliyet ile sizi rakiplerinizin önüne geçirmek için en önemli detayları bilir.
Google Partners İş Ortakları, siz ve sizin gibi birçok reklam hesabını yönettiği için gerekli olan tüm teknik ve tecrübeye sahiptir.
Google Partners İş Ortakları, başkalarından her daim bir adım öndedir. Nedeni ise direkt olarak Google’dan aldıkları eğitim süreçleri ve her yenilik ve güncellemeye erişibilir olmalarındandır.

Google İş Ortağı nasıl olunur?

Google Partners IDS Web Tasarım Bir Ajansın Google Partners'edahil olduktan sonra İş Ortakları arasında yer alabilmesi bazı önemli kriterleri sağlamasına bağlıdır bunlar;
Şirket profili, Sertifikasyon, Harcama, En iyi uygulamalar şeklinde olup detayları aşağıdaki gibidir.

Şirket profili: Bir şirket profili oluşturup tamamlayarak ajansınızı Partners'a ekleyebilirsiniz. Şirket profillerinde ajansın adı, web sitesi, iletişim bilgileri, açıklaması ve sunulan hizmetler gibi temel bilgiler yer alır. İş Ortağı statüsü kazanmak ve şirketinizin Google İş Ortağı Arama'da görünmesini sağlamak için ilk adım bir şirket profili oluşturmaktır. Partners'a kaydolduğunuzda, kendiniz için bireysel bir profil ve ajansınız için bir şirket profili oluşturmanız gerektiğini unutmayın.

Sertifikasyon: jansın sertifikasyon gereksinimini karşılaması gerekmektedir.Bunun için ajansın ilişkilendirilmiş üyelerden en az birinin AdWords sertifikasına sahip olması gerekir. AdWords sertifikalı bir uzman olmak için AdWords Temel Düzey sınavının yanı sıra şu reklamcılık sınavlarından birini daha geçmeniz gerekir: Arama Ağı Reklamcılığı, Görüntülü Reklamcılık, Mobil Reklamcılık, Video Reklamcılığı ya da Alışveriş Reklamcılığı.

Harcama: AdWords'te son 90 takvim günü boyunca toplamda en az 10.000 ABD Doları (ya da yerel para birimiyle bunun karşılığı) tutarında harcama yapılmış olması.
Son 90 günün en az 60'ında harcama etkinliği. AdWords yönetici hesabının en az 90 gündür aktif olması.

En iyi uygulamalar: Ajansın yönetilen hesaplarında, Google sertifika sınavları kapsamındaki temel konularda uzman olduğunuzu ve müşterilerinizin kampanya performansını en üst düzeye çıkardığını göstermesi gerekir.

Google İş Ortağı statüsü için gerekenler

Gereksinim Ne yapmanız gerekir?
Şirket profili Ajansınızın Google İş Ortağı Arama'da listelenmesi için gerekli bilgileri sağlamak üzere bir Partners şirket profili oluşturun ve tamamlayın.
Sertifikasyon Siz ve iş arkadaşlarınızın ileri düzeyde AdWords bilgisine sahip olduğunu göstermek için AdWords sertifikası alın.
Harcama Ajansınızın sağlıklı bir etkinlik düzeyine sahip olduğunu göstermek için yönettiğiniz hesaplarda Harcama gereksinimini karşılayın.
En iyi uygulamalar Müşterilerinizin AdWords performansını en üst düzeye çıkardığınızı göstermek için, müşteri hesaplarında önerilen en iyi uygulamalardan yararlanın.
 


Bütün bu şartları yerine getirenbir ajans Google Partners Rozeti almaya hak kazanır.

Google Partners İş Ortakları;

İş Ortağı statüsüyle, web sitesi, kartviziti ve pazarlama materyallerine ekleyebileceği bir resim olan Google Partner rozetine erişip Google tarafından tanınan onaylı bir iş ortağı olduğunu herkese gösterebilir.

Google İş Ortağı Arama, işletmelerin AdWords hesapları ve İnternet'teki diğer ihtiyaçlarını yönetecek uzmanlara ulaşmasını sağlayan bir araçtır.

İş Ortağı statüsü, ajansınızın bu araç aracılığıyla yeni müşteriler bulmasına yardımcı olabilir.

Not: Son zamanlarda birçok firma kurumunuzu arayarak kendilerinin Google olduğunu veya Google Yetkili Partneri olduğunu iddia etmekte ve çeşitli başlıklar altında ücret talep etmektedir. Bu gibi aldatma veya dolandırıcılık faaliyetlerine maruz kalmamanız için ilgili firmanın mutlaka Google Partners ağında kayıtlı olup olmadığını ve Gereksinimleri tamamlamış bir İş Ortağı olup olmadığını Google Partners  internet sitesinden sizi arayan ajansın adı ile (Sol Üst Köşede) aratarak kontrol ediniz.

Eğer gerçekte bir Google Partner İş Ortağı ise IDS Google Partners Sayfası  gibi bir profile sahip olacaktır.


Yazar: Ömer ÖZTÜRK
AdWords Sertifikası
Analytics Sertifikası



Google Partners Nedir?