Google Burst ve Google Blast Nedir ?

Tarih : 27.11.2013 Okunma Sayısı : 10328

Google Burst Nedir ?

 
Google Blast, büyük reklam verenler için, branding (Tanıtım) amaçlı bir çalışmadır. Blast satın alımı için direk Google ile görüşmek gerekmektedir. Yapılması planlanan blast çalışması en az 3(üç) 4(dört) günü kapsamalıdır. Amaç marka algısı yaratmaktır. Burada en önemli konu banner’ınızın tamamen ilgili, iyi konumlandırılmış ve ilgi çekici bir banner olmasıdır. Banner’ınızın 3-4 günde ortalama alacağı gösterim sayısı ise 200.000.000 ile 300.000.000 gösterim arasındadır.
 
Blast için en az 3(üç) kategori seçilmelidir.  Google Blast sektöre yeni giren markalar için vazgeçilmezdir. Rekabet yoğun sektörlerde ciddi fayda sağlamaktadır. Bu günün şartlarında böyle bir çalışma için ise ortalamada 50.000 TL(üç, dört gün) gibi bir bütçe yeterli olmaktadır. Google Blast sadece Google İçerik Ağı reklamlarında kullanılmaktadır. İçerik ağının bütün çeşitlerinde kullanılabilir. Örneğin flash banner, jpeg, video, metin reklam gibi.
 

Google Burst Nedir ?
 

Google Burst, orta ve büyük ölçekli reklam verenlerin kullandığı lansman / ürün tanıtımı amacıyla kullanılmaktadır. Burst satın alımı için direk Google ile görüşmek gerekmektedir. Yapılması planlanan blast çalışması en az 3(üç) 4(dört) günü kapsamalıdır. Kampanya  amacı ürün tanıtımı / lansman yapmaktır. Şirketlerin yeni çıkarttıkları bir hizmeti yada ürünü piyasaya daha hızlı tanıtmayı amaçlar.
 
Blast’a oranla daha küçük bütçeler ile yayın yapılabilmektedir. En az 3(üç) kategoride yayın yapılmaktadır. Ortalama 20.000 – 35.000 TL civarında bir bütçe gerekmektedir. Ortalamada ise 50.000.000 ile 60.000.000 arası bir gösterim alabilmek mümkündür. Google Burst sadece Google İçerik Ağı reklamlarında kullanılmaktadır. İçerik ağının bütün çeşitlerinde kullanılabilir. Örneğin flash banner, jpeg, video, metin reklam gibi.

 



Google Burst ve Google Blast Nedir ?