Sosyal Medya Uzmanları Kimdir ve Ne İş Yaparlar?
Tarih : 11.1.2016 Okunma Sayısı : 8241Sosyal Medya Uzmanı, kurumunuza veya sahip olduğunuz markaya Sosyal Mecralarda fayda sağlayan ve bu mecralardaki topluluklar ve bireylere sizin markanız ve kurumunuz hakkında algı kazandıran ve bu algıyı yöneten kişidir. Sosyal Medya Uzmanlığı sosyal medyanın yaşamımıza hükmünün artması ile orantılı olark gün geçtikçe daha popüler hale gelen önemli konulardan biridir.
Sosyal Medya Uzmanı oluşturacağı strateji ile önce markanızın konumlanmasını sağlar, daha sonra da edinilen bu konumun korunması ve yükseltilmesi için çaba gösterir. Sosyal Medya Uzmanı ayrıca sosyal, iletişime açık, yenilikleri takip eden, internet teknolojilerini kullanan, pazarlama ve halkla ilişkiler konuları hakkında fikir sahibi, dile hakim, sektördeki gelişmeleri takip eden, sosyal mecrada yaşayan, kendine özgü tecrübe ve donanıma sahip, sosyal mecraların ince çizgilerini takip eden ve yöneten özel insanlardır. Sosyal Medya Uzmanı bir grafik tasarımcısı değildir, web tasarımcısı değildir, yazılımcı hiç değildir.
Sosyal Medya Uzmanları elindeki materyalleri en iyi ve özgün şekilde kullanmakla yükümlüdür. Her ne kadar ülkemizde digital pazar halen beklenilen seviyeye gelmese de sektörel rekabet üst seviyelerdedir.
Her kurum mutlaka bir gün Sosyal Mecra ile yüzleşmek zorunda kalacaktır. Sosyal Medya Uzmanı sizi bu mecraya hazırlar ve rekabet edebilmenizi sağlar.
Sosyal Medyadan verim alabilmek, aslında oldukça basittir.
– Sosyal Mecralarda yer almaya karar vermek,
– Bunun için gerekli ve yeterli bütçeyi ayırmak,
– Beklentilerinizin tam olarak ne olduğunu doğru bir dille aktarmak,
– Doğru bir sosyal medya uzmanı ile çalışmak.
Yukarıdaki maddeleri sağlayan bir reklam veren kesinlikle verimli bir kampanya ya da reklam projesi yürütecektir. Zaman kaybetmeden bu dünyada yerinizi alın ve markanızı bu işin uzmanlarına emanet edin.
Peki sosyal medya danışmanı ne yapar ?
Sosyal ağlardaki hesaplarınızı oluşturur, dinamik bir hale getirir ve bu hesapları etkin ve profesyonel anlamda yönetir.
Sosyal Medya üzerinde Reklam ve Pazarlama Stratejilerini oluşturur ve yönetir.
Size özel kampanya, etkinlik, anket ve bilgiler oluşturur, bu bilgileri son kullanıcılarla paylaşır.
Yapılan bu çalışmaların sonuçlarını analiz eder ve bir sonraki kampanyalarda kullanmak üzere bir yerde tutar.
Yaptığı analizler sonrası bir sonraki hedeflerini daha net belirler.
Sosyal ağlardaki sadakat oluşmasını sağlar.
Sosyal ağlardaki vitrininiz olan göresel tasarımlarınızı yönetir.
Geri dönüşü yüksek kampanyalar sağlamak için projeler oluşturur ve araştırmalar yapar.
Gelen yorum ve beğenileri rapor halinde reklam verene sunar.
Sosyal Medya üzerinde bilinirliğinizi yükseltmeye çalışır.
Güncel içerik paylaşır.
Sosyal Medya üzerinde ürün/hizmetin ağızdan ağıza pazarlanmasını sağlayacak stratejiler geliştirir.
Direk veya dolaylı dönüşüm/satış gerçekleşmesini sağlar.
Olumlu dedikodunuzu yaptırır.
Kötü kullanıcı deneyimi sonuçlarını ve olumsuz yorumları olumluya dönüştürmek amacıyla müşteri ile doğru iletişim kurar.
Mevcut müşterileri “sadık müşteri” yapmak, bu müşterilere markayı konuşturup, markaya geri bildirim sağlarken, müşteri memnuniyeti sağlamak, merak/heyecan gibi duygular kullanılarak markanın yeni müşteriler edinmesini sağlamak, Marka bilinirliğini artırmak ve bunun gibi bir çok işi sıralayabiliriz. Yapılan bu işler son derece önemli ve ciddiyet isteyen işlerdir.
Peki bir sosyal medya uzmanı bu işleri hangi sosyal medya araçlarını kullanarak yapar?
Cevap aslında çok basit ve hepimizin tahmin ettiği gibidir. Türkiye’yi baz alıcak olursak, ülkemizin sosyal ve kültürel durumunu, internet kullanım alışkanlıklarını göz önüne aldığımızda sosyal medya pazarlamasında yaygın olarak kullanılan mecralar sırasıyla aşağıdaki gibidir.
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Foursquare
Google
LinkedIn
Pinterest
Slideshare
Yelp
Tumblr
FriendFeed ve benzeri mecralardır.
Peki bütün bu meziyetler yeterlimi bana göre değil dahasımı nedir işte onlarda şunlar;
Sosyal medya mecralarını muhteşem kullanıyor olabilir, hepsine çok detaylı özelliklerine kadar hakim olabilir ama en önemli şey iletişimdir. Çok güçlü bir iletişim kabiliyetine sahip olması gerekmektedir. Hitabı ve kurduğu kelimeler ile tam bir klavye kahramanı olmalıdır. Bütün bunlar yeterli mi hayır yetmez müşterilerinizin profilini çok iyi bilmeli gerekiyorsa alçak tonda gerekiyorsa yüksek tonda hitap etmesini bilmeli kısacası toplum ve insanların etki tepki psikolojisinin çok iyi yönetebilmelidir. Sosyal medya uzmanınızla konuşurken ve iletişim kurarken kendinizi marka veya kurumunuzun hedef kitlesinden bir sosyal medya bireyi olarak görerek sizinle nekadar iyi iletişim kuruyor sizde bıraktığı izler nasıl bunuda ölçüp biçip tartmanızda faydalı olacaktır.
Yazar: Ömer ÖZTÜRK
AdWords Sertifikası
Analytics Sertifikası